Jocul saptamanii

Completati imaginea

Scan0008Jocul de astazi ne invata cum putem combina mima cu un puzzle de creativitate. Rezultatul final ne va aseza tuturor un zambet pe fata urmarind in acelasi timp si obiective de pregatire intelectuala.  Totul incepe in felul urmator :

O persoana vine in mijlocul cercului si ia o anumita pozitie dar nu spune ce reprezinta aceasta. Ea cere grupului sa interpreteze ceea ce vede. Apoi explica ce a insemnat acea pozitie pentru ea. Daca o imagine este explicata inainte de a fi aratata atunci se limiteaza perspectivele si posibilitatile de interpretare.

Apoi, o persoana intra in cerc si realizeaza o imagine „inghetata”, o a doua persoana vine si completeaza povestea pe care a vazut-o in imaginea primei persoane. Prima persoana este inlocuita de o a treia care schimba imaginea pentru a se potrivi cu povestea pe care a vazut-o in pozitia celei de a doua persoane.

Secretul este sa nu discutati despre aceste lucruri la inceput. Doar priviti-le si intrati in joc. Acest exercitiu poate fi dezvoltat prin adaugarea uneia sau mai multor persoane sau poate fi conceput in jurul unei teme.

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Mumia

Mereu mi-a placut sa calatoresc in timp. Tocmai de aceea jocul de azi o sa ne transporte in istoria Egiptului Antic si a mumiilor.

Scan0002Pentru ca jocul sa functioneze avem nevoie de 12-16 participanti si un sul hartie igienica pentru fiecare.

Regulile jocului sunt cunoscute de foarte multi ani iar primul pas este de a forma echipe de cate doi. Apoi, din fiecare echipa se alege o mumie si un infasurator de mumie. Pentru ca totul sa fie atat interesant cat si amuzant, se stabileste un traseu pe care trebuie sa-l parcurga mumia. La semnalul de incepere, jocul se desfasoare astfel :

Infasuratorii incep sa bandajeze mumiile, cu exceptia capului, intr-un timp cat mai scurt.

Mumiile vor parcurge traseul fara sa-si rupa bandajul.

-Ultima parte a jocului o reprezinta desfasurarea mumiilor.

Spre sfarsitul calatoriei se desemneaza si cea mai buna echipa, cei mai buni             „calatori in timp„. Echipele se puncteaza in functie de :durata infasurarii mumiei, durata parcurgerii traseului, durata desfasurarii mumiei, aspectul sulului de hartie refacut.

Principalele obiective sunt crearea unei atmosfere de destindere, stimularea coeziunii si cooperarii pe echipe, apoi reunirea grupului printr-o competie intre echipe.

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Antonio si Ali

Scan0001Jocul de astazi incepe cu A fost odata…” si isi continua firul povestii cu ajutorul unei mingi si cu un dram de creativitate.

Totul decurge in felul urmator: copiii trebuie sa stea in cerc fiind povestitori iar unii dintre ei trebuie sa stea in afara cercului si sa scrie povestea, fiind observatori.

Membrii grupului vor compune impreuna o poveste. Spuneti : „Aceasta este povestea lui Antonio, un tanar din Madrid » . Pasati mingea la un membru al grupului si puneti-l sa continue cu urmatoarele cateva propozitii si apoi sa paseze mingea la altcineva. Continuati in acest mod pentru ca povestea sa fie scrisa in mod cooperativ.

Dupa 10 sau 12 rotatii cereti mingea si spuneti : « Antonio il cunoaste pe Ali, un baiat marocan, care are si el o poveste »si pasati mingea inapoi in cerc pentru a se incepe povestea lui Ali.

In final povestea va fi notata de observatori urmand sa fie citita la finalul jocului. Spor la povestit! 

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Masina de spalat

Suna bine un joc de comunicare pozitiva, nu ? Mai ales ca se poate juca cu copii de orice varsta si nu sunt necesare materiale de nici un fel. In cazul acesta,  trebuie sa va explic cum se joaca „Masina de spalat „.

Scan0040Se formeaza doua siruri de copii (minim 10) care stau fata in fata. Un voluntar, animatorul, trece prin sirul de copii adica „masina de spalat”. Se opreste in dreptul fiecarei perechi din sirul de copii si asteapta sa fie „spalat”. Fiecare copil ii pune mana pe umar si ii spune o calitate, caracteristica sau o vorba buna. Cel spalat multumeste si trece mai departe la urmatoarea pereche de copii. Astfel, pe rand fiecare copil va fi recompensat cu cate o vorba buna si un compliment sincer.

Trebuie sa precizam insa urmatorul lucru : de la bun inceput se va specifica ca se vor spune numai lucruri bune si pozitive. Se vor incuraja astfel copiii timizi, tristi, negativisti pentru a le ridica moralul, pentru  a le dezvolta increderea in sine si pentru a gandi frumos si pozitiv.

Acum, la joaca! 

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

La o parte!

Jocul de azi va propune putina miscare, un strop de competitie si multa voie buna.Vom avea nevoie de cateva scaune si un pachet de carti.  Regulile spun cam asa :

Scan0039Toata lumea sta intr-un cerc pe scaune. Liderul se plimba in jurul camerei, si arata fiecarei persoane o carte de joc diferita, schimband cartea de la suprafata pachetului, astfel incat fiecare participant sa primeasca o carte la intamplare. Fiecare trebuie sa-si tina minte simbolul cartii sale ( ex.. : romb, trefla, inima neagra sau inima rosie). Liderul amesteca apoi cartile si incepe sa intoarca deasupra pachetului cate o carte. De fiecare data cand intoarce o carte, spune ce simbol are. Cand simbolul tau e strigat trebuie sa te muti pe scaunul din dreapta. Daca cineva sta deja acolo, (la inceput, desigur, toate scaunele sunt ocupate) vei sta in bratele altcuiva. Daca cartea ta e strigata in timpul in care cineva sta in bratele tale, nu te poti muta. Prima persoana care inconjoara cercul pana la locul de unde a plecat, castiga.

Pe de alta parte, jocul poate avea si o alta varianta : in loc sa folosim carti, liderul striga diferite declaratii. Daca declaratia este adevarata pentru tine, te muti cu un scaun mai departe.

Pe locuri, fiti gata….la o parteee !

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Zip-zap-boeing 

Azi vom invata un joc de pe Marte, jucat strasnic de locuitorii planetei. El poarta numele de “zip-zap-boeing” ce semnifica trei cuvinte in limba martiana.Haideti sa vedem ce inseamna si cum le putem folosi in joc:

Scan0036Participantii sunt asezati in cerc. Ei trebuie sa trimita o raza de energie sugerata printr-o bataie din palme. Jucatorii trebuie sa o transmita de la unul la altul, pentru ca fiecare participant sa prinda energie. In acelasi timp in care bati din palme trebuie sa spui unul din cuvintele “zip” , “zap” sau “boeing”. Daca spui zip cand transmiti raza ai voie sa o dai doar vecinilor, daca spui zap  o transmiti la departare iar daca spui boeing respingi raza  si o inapoiezi celui care ti-a transmis-o. Cel care greseste de cinci ori primeste o pedeapsa stabilita de comun accord cu participantii si conducatorul de joc.

Scopul principal al jocului este dezvoltarea atentiei si a vitizei de reactie, jucat cel mai bine cu copii intre 7-14 ani. Pentru ca jocul sa fie cat mai vesel, trebuie sa fie minim 10 participanti iar raza trebuie transmisa intr-un ritm cat mai alert.

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Continua desenul

Astazi vom invata prin joc sa facem echipa buna, sa fim atenti si creativi.

Copiii pot avea de la 7 ani in sus, iar ca numar de participanti minim 10 copii. Jocul poate dura 20 de minute iar ca materiale necesare: cateva coli de hartie si cateva markere.

Jocul se desfasoara astfel: copiii se impart in echipe si stau in sir  indian. La o distanta de 5-10 m se prind foile de desen pe perete. Fiecare echipa trebuie sa faca un desen pe foaie care sa reprezinte ceva.In ritm de stafeta se transmite markerul de la un copil la altul iar fiecare copil va face doar un singur simbol pe foaie. Membrii echipei nu trebuie sa discute intre ei despre continutul desenului.

Castiga echipa care in decurs de 20 de min a realizat cel mai sugestiv desen.

Spor la desenat!

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Broscuta cea atenta

Haideti sa ne jucam astazi cu Broscuta Bibi cea atenta. Jocul presupune atentie si putina abilitate in miscare. Avem nevoie de o minge sau orice alt obiect care poate fi rostogolit usor.

Copiii care vor participa sunt asezati in cerc iar la mijloc se va alege “Broscuta Bibi” . Cei de pe marginea cercului isi vor trimite unul altuia mingea, rostogolind-o pe sol, astfel incat sa treaca prin centrul cercului si sa atinga picioarele broscutei, care bineinteles ca va trebui sa se fereasca de minge prin mici sarituri.Cel care atinge broscutava face schimb de locuri cu aceasta.

Cu cat vei sta mai mult in cerc, vei castiga; un alt copil sau adultul care ii supravegheaza va putea tine scorul, .

Premiul va fi “Bravo!” si numele copilului strigat in cor de toti copiii, de 3 ori.

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Dorinta din coaja de nuca 

Toti prichindeii stiu ca pe 31 octombrie este Halloween-ul, o zi in care te poti costuma in ce super-erou sau personaj de poveste vrei primind dulciuri in schimb. Tocmai din acest motiv, azi prezentam un joc ce s-a bucurat de entuziasmul oamenilor de la inceputul anilor 1900.

Avem nevoie de cateva foi albe, o pensula, un pahar cu lapte si cateva coji de nuca.

Totul se desfasoara in felul urmator: toti participantii isi scriu o dorinta sau un vis pe o foaie alba folosind pensula inmuiata in lapte. Dupa ce se usuca, hartia este impaturita si asezata in cojile de nuca, legate bine astfel inca bucata de hartie sa nu alunece. Apoi, cojile de nuca sunt incalzite. Datorita acestui lucru albul laptelui se schimba intr-un maroniu inchis si hartiile impaturite ce pareau a fi goale se transforma acum in mici ravase permitand si celorlalti sa vada dorintele scrise.

Voi ce va doriti?

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Salveaza-ti prietenul

Prietenul la nevoie se cunoaste, nu-i asa? Adevarat. Tocmai de aceea jocul de astazi ne arata cat de importanta este prietenia si cooperarea.

Totul incepe in felul urmator : se formeaza echipe care trebuie sa salveze in mod ipotetic un prieten din mare sau dintr-o prapastie. La semnal si intr-un anumit interval scurt de timp(5-10 min) membrii echipelor urmeaza sa confectioneze o franghie de salvare din hainele lor, pe care le vor innoda unele de altele.In final franghiile se masoara si castiga echipa care are franghia cea mai lunga. Pentru acest joc avem nevoie de cel putin 12 participanti cu varstele cuprinse intre 7 si 18 ani.

Scopul jocului este de a incuraja dezvoltarea spiritului de echipa.

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

ZBOARA, ZBOARA

Cu totii ne dorim sa putem zbura…nu-i asa? Jocul de azi ne antreneaza putin imaginatia si ne invata primii pasi in ale zborului.

Totul decurge cam asa: copiii sunt dispusi in formatie de semicerc in pozitia ghemuit, cu fata spre profesor.Astfel, jocul incepe cand profesorul spune: ,,Zboara, zboara, porumbelul zboara!”… si executa o saritura inalta cu bratele lateral, imitand zborul porumbelului iar elevii il imita. In continuare se mai executa cateva asemenea exercitii, imitand zborul altor pasari, dupa care profesorul spune: ,,Zboara, zboara, elefantul zboara!”, atunci elevii vor ramane ghemuiti, intrucat elefantul nu zboara. Cei care nu sunt suficient de atenti, imitand totusi un zbor, sunt penalizati cu un punct.

Pregatiti-va sa va luati zborul!

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Paunul

Azi, va propun sa desenam! Si nu orice, jocul de azi ne invata cum sa desenam pauni.

Avem nevoie de cateva coli albe si creioane colorate sau carioci.Putem incepe jocul printr-o mica discutie despre animale si pasari domestice in timp ce fiecare isi alege o coala de hartie.Pasii sunt urmatorii:

–>mana stanga este asezata pe coala avand degetele cat mai desfacute,

–>degetul mare trebuie sa fie asezat cat mai in josul paginii si se va desena conturul mainii,

–>degetul mare va reprezenta capul paunului, palma va fi corpul iar degetele vor reprezenta coada paunului.

Se poate complete imaginea desenand picioarele paunului cat si coronita. Desenul va fi colorat dupa placerea fiecaruia iar in final se poate realize o expozitie.

Obiectivele principale sunt dezvoltarea abilitatilor de indemanare si dezvoltarea creativitatii.

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Zidul urlator

Este important sa transmitem un mesaj corect si complet, nu? Jocul de azi o sa faca aceasta sarcina aparent usoara putin mai interesanta. Totul decurge cam asa:

Un grup de 30 de persoane se imparte in trei siruri paralele, asezate la o distanta de un metru intre ele.Primul sir trebuie sa transmita un anumit mesaj celor din al treilea sir. Sirul din mijloc trebuie sa faca tot posibilul ca mesajul sa nu fie receptionat corect, emitand zgomote si realizand miscari. Dupa aproximativ doua minute jocul se intrerupe si se constata daca mesajul a fost corect receptionat. Sirurile se schimba astfel incat fiecare dintre acestea sa fie pe rand emitatorul, receptorul si elementul perturbator al mesajului.

Scopul jocului este dezvoltarea spiritului in echipa adresat copiilor intre 7-18 ani.

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Salata de fructe

Jocul de astazi este unul sanatos, plin de vitamine si energie…ingrediente amestecate intr-o salata de fructe pentru toate varstele.

Totul incepe in felul urmator: participantii sunt asezati in cerc pe scaune, in afara de un participant, acesta neavand scaun. Fiecare participant va primi un nume de fruct dintr-o serie de fructe prestabilite(de exemplu: mar, para, banana). La anuntul facut de persoana care sta in picioare, in mijlocul cercului, “salata de fructe!!!” toti participantii trebuie sa-si schimbe locul, incercand sa ocupe un loc liber, inclusiv persoana din centru. Se poate anunta si salata dintr-un fruct sau doua(spre exemplu: salata de mere!), in acest caz, numai persoanele care au fructele anuntate trebuie sa-si schimbe locul. Cine ramane fara scaun trebuie sa preia locul celui din centru si sa strige din nou “salata de fructe”.

Obiectivele principale sunt stimularea miscarii in grup si ruperea starii de monotonie.

Sa incepem!

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Mingea  fierbinte

Nu-i asa ca este greu sa retinem dintr-o data multe nume din cadrul unui grup ? Scopul jocului de azi este de a initia cunoasterea reciproca si de a cunoaste numele participantilor.

Avem nevoie de o minge sau un alt obiect  pe care il putem arunca si cu care ne putem juca.

Jocul trebuie sa se realizeze cat mai repede posibil. Mingea  e foarte „fierbinte” si „frige”. Toti participantii stau in cerc iar animatorul explica grupului ca persoana care prinde mingea trebuie sa se prezinte spunand:

Numele (sau porecla) ;

De unde vine ;

Unele preferinte ;

Toate acestea trebuie facute cat mai repede posibil, pentru a nu se frige. Imediat ce s-a facut prezentarea, mingea e aruncata mai departe. Jocul continua pana cand toate persoanele se vor prezenta.

Limita minima de varsta este de 6 ani.

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Masini oarbe

Astazi vom invata sa conducem o masina cu atentie, rabdare si imaginatie. O lectie usoara si amuzanta pentru copiii incepand de la 7 ani.

Prin urmare, sa ne punem centura de siguranta si sa incepem.

Unul dintre parteneri este masina, celalalt este soferul. Partea interesanta este ca masina nu poate vedea fiind ghidata doar de sofer. Comunicarea cu masina se face prin batai usoare cu palma.

-Astfel, o bataie pe cap inseamna ca masina trebuie sa meaga inainte.

-O bataie pe umarul stang inseamna ca trebuie sa intoarca la stanga iar o bataie pe umarul drept reprezinta semnalul pentru a intoarce la dreapta.

-O bataie pe spate inseamna ca trebuie sa mearga inapoi.

Sa tineti minte ca masina controleaza viteza iar scopul este acela de a se deplasa in trafic fara a se ciocni.

Inainte de a porni la drum discutati cu pertenerul. (5 min)

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Pizza

In « meniul zilei » de azi avem un joc delicios: Pizza. V-am facut pofta deja ? Atunci sa incepem:

Participantii trebuie sa se aseze in cerc, se intorc cu fata intr-o singura directie, stand unul inapoia celuilalt. Grupul are sarcina sa gateasca o pizza italiana, iar tava in care se pregateste compozitia este spatele fiecaruia dintre participanti.

Astfel, ei trebuie sa urmeze pasii urmatori( prin miscari de atingere si masaj a spatelui celui din fata):

–          Se framanta aluatul ;

–          Se intinde aluatul ;

–          Se pun apoi  ingredientele: cascavalul, salamul, ardeiul, maslinele, ciupercile, sunca, etc.

–          Se pune tava in cuptor si se asteapta pana pizza este coapta;

–          Pofta buna !

Dupa ce o transa a fost scoasa de la cuptor, se mai pregateste inca una, dar de data aceasta, grupul trebuie sa se intoarca in directia opusa, astfel cei care au facut masaj celor din fata lor, vor fi acum masati chiar de acestia.

Obiectivul principal este cunoasterea si relationarea intre participanti si introducerea intr-o atmosfera relaxanta si distractiva.

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Floricelele de porumb

Jocul de azi este adresat copiilor de toate varstele,de la 1 pana la 101 ani. Avem nevoie de (doar) 10-20 participanti si multa voie buna. Prin urmare, toti copiii sunt niste floricele de porumb care sar incontinuu pe o tigaie, cu mainile lipite de corp. Toti sar prin incapere, dar daca sarind se ating de cineva, « se lipesc » sarind mai departe impreuna, de mana. Jocul se termina odata cu formarea unei « aglomerari » cat mai mari.

Scopul principal este de a imbunatati coordonarea miscarilor, spiritul de echipa si de a ne petrece bine timpul.

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

Ciudatenii

Astazi chemam la joaca toti copiii cu varsta peste 7 ani pentru a ne povesti trei intamplari ciudate, trecute sau prezente.

Partea distractiva este ca una din cele trei povestiri trebuie sa fie inventata iar celelalte doua trebuie sa fie adevarate. Dupa ce toate cele 3 intamplari au fost povestite cu maiestrie si atentie, grupul este cel care isi da seama si decide care ciudatenie nu este adevarata.

Jocul poate cuprinde cate runde vor povestitorii in functie de un subiect stabilit la inceput. Spre exemplu:

prima runda poate fi despre obiceiuri neplacute si disconforturi;

a doua runda despre ciudatenii personale si particularitati;

a treia runda despre cea mai bizara situatie din viata.

In final, copiii isi dezvolta imaginatia si abilitatea de a povesti. Gasind curajul necesar de a vorbi in fata unui grup de persoane, incet,  incet isi inving timiditatea si se creaza o ambianta pozitiva in grup. Obiectivul principaleste cunoasterea reciproca a participantilor.

Ilustratii create de: Alexandra Zegrean

Preluare si moderare text: Alexandra Zegrean

2 responses to “Jocul saptamanii

  1. Pingback: Nota Zece la Voluntariat |

  2. sunt niste jocuri minunate insotite de imagini originale si reprezentative! felicitari! abia astept sa ma joc! multumim!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s